ZaanBusiness Logo Wit

ProMobility tien jaar: Jarige leasemaatschappij schenkt tienduizend euro aan goede doelen

Drieëntwintig mei 2006, tien jaar geleden, werd de droom van Marc Noyons en Dick Dekker werkelijkheid. Ze startten samen, na een lange en intensieve voorbereiding een leasemaatschappij met een propositie die de grote broers in het vak lieten liggen. Beide heren, met een ruime managementervaring in de automotive branche, openden hun deuren in Brielle en Wormer. Nu, tien jaar later, rijden er achthonderd leaseauto’s rond en moest er gezien de groei verhuisd worden naar grotere locaties in Wormerveer en Geervliet. Het tienjarige bestaan wordt gevierd met gulle gift van tienduizend Euro te verdelen over zes regionale goede doelen. ProMobility wil hiermee haar maatschappelijke ondernemersverantwoordelijkheid onderstrepen. 

Visie

Marc Noyons en Dick Dekker deden al jaren zaken met elkaar en raakten in het najaar van 2004 voor het eerst met elkaar in gesprek over het opzetten van een leasemaatschappij. Omdat beiden sterk verbonden zijn met hun eigen woon- en werkregio en daar ook een groot netwerk hebben, ontwikkelden ze een regionale visie voor hun bedrijfsvoering. Persoonlijke betrokkenheid, (merk-) onafhankelijkheid en maatwerk stonden daarbij centraal. Dick Dekker: “Wij kennen de regionale ondernemers en kunnen tot op de dag van vandaag daarom goed inspelen op hun mobiliteitsvraagstuk. Dat vraagt vaak om maatwerk wat landelijke leaseorganisaties niet kunnen. Zo werken wij samen met dealerbedrijven en serviceorganisaties in de regio. Vaak ook weer bedrijven die al een band hadden met onze klanten, maar die geen totale leaseoplossing konden bieden. Daarbij komt dat wij als extra propositie vanaf het begin een sterke importlijn van jonge gebruikte auto’s hebben die we ook als maatwerk kunnen inzetten in de lease. Daar bleek in beide regio’s een grote behoefte aan te zijn, maar dan moet wel daar wel onderhoudsservice voor georganiseerd worden. Dat hebben wij prima voor elkaar.”

Maatschappelijk verantwoord

Het moderne ondernemerschap vraagt om maatschappelijke betrokkenheid. Je kunt fondsen steunen, maar je kunt ook fondsen of MVO projecten initiëren. Dick Dekker: “Als ondernemer vonden wij dat wij iets terug moesten geven aan de regionale samenleving. Mede door mijn achtergrond en de lokale betrokkenheid van onze relaties kregen we snel de handen op elkaar voor het project [Z]aandewandel en VP-inQbate. Dat was in 2010, het begin van een gericht MVO beleid van ProMobility. Het zorgde zowel in de regio Voorne-Putten als in de regio Zaanstreek voor een aaneenschakeling van projecten tussen serviceclubs als Rotary, sportclubs, scholen en bedrijvenverenigingen. Maar ook de regionale bevolking vond haar plek in deze ontwikkeling. De wisselwerking is enorm, het effect voelbaar.”

Goed voor elkaar

“Goed voor elkaar is het ondernemersthema van ProMobility” aldus Dick Dekker en Marc Noyons. Dick: “Ondernemen doe je met je hart. Dat verbindt. Daarom wilden we ons tienjarig bestaan op een bijzondere manier delen met onze relaties. We hebben zes goede doelen geselecteerd. Onze relaties konden via promobility.nl stemmen op de verdeling van onze jubileum- bijdrage aan goede doelen.”

In de regio Zaanstreek kon gestemd worden op [Z]aandewandel, Stichting MOE, mantelzorgers onder elkaar en de Stichting Opkikker. Voor de regio Voorne-Putten kon er gekozen worden voor A Seal Zeehondenopvang en Expo Stellendam, De Waterlelie – Stichting Hospice Voorne-Putten Rozenburg en voor Stichting Voedselbank Hellevoetsluis.

Meer informatie op www.promobility.nl