10 Tips om Desktop fit te worden

reis met stairbnb

Neem eens wat vaker de trap. Vaak zijn oudere gebouwen zo gebouwd dat u als eerste de lift ziet en de trap ergens verstopt zit in het gebouw. Met het huidige beleid wordt dit gelukkig aangepast en wordt u een prachtig trappenhuis gepresenteerd waar u gewoon overheen moet lopen. Althans dat is de bedoeling. Heeft uw kantoor nog steeds zo’n verscholen trap, dan is het goed om hem eens wat vaker op te zoeken. Ondanks dat hij er misschien wat minder fraai uitziet. Onderzoek laat namelijk zien dat u twee seconden langer leeft bij iedere tree die u neemt. En u werkt aan een betere gezondheid!

op die fiets

Woont u op fietsafstand van uw werk? Waarom zou u niet met de fiets gaan? Goed voor uw conditie en het milieu. Als u vijf dagen met de fiets nog teveel vindt kunt u er ook voor kiezen om een dag per week de fiets te nemen en dit later uit te bouwen, tot u straks niet anders meer wilt.

lunchwandelen

Met uw boterhammen de straat op. Lunchwandelen zorgt voor een heldere geest, meer collegialiteit, positiviteit en u komt dagelijks aan de gewenste half uur beweging per dag. En als u samen met uw collega’s wandelt, versterkt u gelijk de werksfeer.

park & travel

U zou er voor kunnen kiezen om uw auto wat verder weg te parkeren waardoor u iedere dag dat u werkt een stuk(je) moet lopen. Als u gratis parkeert scheelt dit kosten en er komt meer parkeerruimte vrij voor gasten die uw kantoor bezoeken.

loop naar de koffiepomp

Een manier om ongemerkt meer te bewegen op kantoor is door er voor te zorgen dat u naar het koffieapparaat moet lopen. En dit geldt natuurlijk ook voor de kopieermachine en printer. Stel deze apparaten zo op dat uw en uw werknemers moeten reizen, onderweg kunt u gelijk even die ene collega vragen naar hoe het ook al weer zat.

mailen maakt dom

Onderzoek laat zien dat we minder slim worden als we regelmatig onze mail checken. Dus in plaats van inhouse mailen kunt er voor kiezen om uw collega persoonlijk aan te spreken, misschien kunt u onderweg gelijk een bakkie koffie meenemen?

rek je nek

Er zijn talloze oefeningen die u kunt doen achter uw bureau. Van rekken en strekken tot werken aan een sixpack. Strek bijvoorbeeld uw armen boven uw hoofd, palmen naar het plafond en buig 5 seconden naar rechts en daarna naar links. Of til een been op, houd 5 seconden vast, breng hem terug maar niet naar de grond, en til het andere been op. En vergeet niet rechtop te zitten bij bureauoefeningen.

kadootje van de overheid

Vanaf 1 januari 2015 is de WKR (werkonkostenregeling) verandert. Toch kunt u als ondernemer nog steeds subsidie krijgen van de overheid voor bijvoorbeeld een fietsplan of vergoedingen voor een fitnessregeling.

snoeppot wordt werkfruit

Op de meeste kantoren staat hij wel. De snoeppot. Waarom zou u deze niet vervangen door groente en fruit? Een schaal met appels, kersen, wortelen en andere soorten waar u en uw collega’s blij van worden.

houd opruiming!

Als u regelmatig uw bureau opruimt slaat u twee vliegen in een klap. Een opgeruimd kantoor betekent een opgeruimd hoofd en u komt gelijk uit uw standaardhouding vandaan. Daarbij komt dat een opgeruimd bureau professioneler overkomt.

Onze hoofdpartner

Webdevelopment: Webstation web-station.nl