ZaanBusiness Logo Wit

BMW Experience Day: ProMobility: ‘Goed voor elkaar’

Je kunt niet naar een dealer gaan en vragen: ‘Mag ik een dagje proefrijden in al uw auto’s?’ ProMobility maakte dit echter mogelijk met de BMW Experience Day. ‘Dit is het leukste schoolreisje ooit’, glommen de relaties van het Wormerveerse leasemaatschappij na afloop.

Samen bereik je meer, zelfs als je alleen in de auto zit. Dit is het devies van ProMobility: ‘Het zit in ons bloed om actief mee te denken en verbindingen te leggen. Want als ondernemers elkaar leren kennen, zijn er opeens nieuwe verbanden, ontstaan vriendschappen en economische impulsen. En daar zit de winst voor de toekomst.’

Die verbindingen werden zeker gelegd op 23 mei jongstleden. Op de dag dat het bedrijf van Dick Dekker en zijn compagnon Marc Noyons exact acht jaar bestond, mochten 22 ProMobility-relaties een complete dag kennismaken met tien robuuste BMW’s en een paarden­krachtrijke Mini Cooper. Het idee? In colonne een fraaie route rijden; een half uurtje sturen in een BMW 220d, 420iA coupe of 320i Grand Tourismo en dan overstappen in een 528i of de gewilde Z4 cabriolet. ‘Of die cabrio lekker rijdt? Ik had binnen twee minuten geen gel meer in mijn haar zitten’, grapte relatie Tony de Jong, die in deze sportwagen goed het gaspedaal wist te vinden.

Vertrouwen

Ook Said Arslan genoot van de bolides, die door BMW-dealer Van Poelgeest uit Heemstede ter beschikking waren gesteld. En niet alleen van de verwarmde voorzetels, automatische  airconditioning, koplampsproeiers en stoelen die zich exact naar je postuur kunnen vormen. ‘De hele sfeer en uitstraling van ProMobility spreekt mij aan’, vertelt Arslan. ‘Toen ik ooit met mijn firma begon, wilde ik graag een leaseauto. Terwijl andere bedrijven mij niet wilde helpen omdat ik destijds nog geen inkomen had, had Dick Dekker wél vertrouwen in mij. Dat is typisch ProMobility. Deze leasemaatschappij zet niet koel auto’s weg. Ze adviseren je en helpen je met een menselijke maat. En dat betaalt zich natuurlijk uit. Want als het, zoals nu, met mijn bedrijf goed gaat, lease je je volgende auto natuurlijk wéér bij ProMobility.’

Pieter van den Berg, die al acht jaar klant is van ProMobility, beaamt Arslans gevoel. ‘Dick Dekker en zijn mannen zijn heel servicegericht. Hij heeft een gezond netwerk gecreëerd, waarin men elkaar handel gunt’, legt Van den Berg uit. ‘Zo’n BMW Experience Day is echt fantastisch. Dat organiseert ProMobility heel goed. Hier zijn allemaal  ondernemers, dus die praten met elkaar. Ook voor het netwerk is het uitstekend. Dat weet ProMobility heel goed in te zetten als marketing­strategie. Wat ik vandaag de mooiste BMW vond? De GT uit de 3-serie. Die rijdt erg comfortabel. Ik lease momenteel al een BMW bij ProMobility. Maar die GT zou wel eens z’n opvolger kunnen gaan worden.

Goed voor elkaar

Na een uitstekende lunch bij restaurant De Nederlanden in Vreeland, werd de toertocht voortgezet. Met louter lachende gezichten achter het stuur, voelden alle deelnemers zich als een kind in de snoepwinkel. Bij elke tussenstop werden er weer selfies gemaakt en snel op Facebook gepost.

Organisator Dick Dekker genoot zelf ook met volle teugen. ‘Wat ik altijd mooi vind op zo’n dag, is de onderlinge verbondenheid. Je ziet dat onze relaties als mens dezelfde normen en waarden in het hart dragen. De één is wat extroverter, de ander wat introverter. Dat is ook het verbindende van ons bedrijf. ProMobility staat dicht bij de ondernemer. Waarbij we letterlijk en figuurlijk goed voor elkaar willen zijn.’

Na een uur of acht toeren, zit de BMW Experience Day erop. Helaas moeten rond de klok van vijf de sleutels worden ingeleverd. Al kunnen de bolides vanaf nu natuurlijk geleased gaan worden. ‘Het was wederom een mooi event’, zo besloot Dick Dekker. ‘Het leuke is: er wordt altijd veel over auto’s gesproken. Maar je loopt niet zo maar naar een showroom en zegt: ik ga mezelf vandaag even verwennen en ik ga met die en die auto een proefritje rijden. Dit platform is vandaag tijdens de BMW Experience Day wél geboden. En je ziet, of het nu mannen of vrouwen zijn, dat het heel aansprekend is. Dit soort dagen zijn elke keer een belevenis. En erg leuk om te ervaren.’

Het bedrijfscredo is ’Lease of verlies? ProMobility is altijd beter! Mogen wij u overtuigen?’ Als de 22 relaties huiswaarts keren, is deze vraag overduidelijk beantwoord. De louter vrolijke gezichten vertellen alles.

ProMobility
Soldaatweg 11
1521 RK Wormerveer
T 075 642 01 00   F 075 642 08 13
E dick@promobility.nl
www.promobility.nl